2013-05-12 ENDURO PER EL TERME DE L'OLLERIA - Mas Fotos

Diumenge 12 de maig, segon torn de comunió però com nosaltres no tinguem xiquets de comunions encara, decidim eixir amb la bici cóm prèviament havíem quedat. Eixim Rafa Tipotane, Seba i jo, i ens reunim en el restaurant del port amb gent de Xàtiva, Alcoi i Aialo(de adopció). La ruta ja estava preparada encara que no ha fet falta utilitzar gps perquè s'ho coneixíem.
Des de el port i encara amb lleganyes en els ulls, comencem a pujar per a anar a la creueta, i una vegada allí ens posem les proteccions i es comencem a baixar per la senda dels caçadors, una trialera amb 2 parts ben definides, una molt rocosa i lineal i una altra més terrosa i revirà, però tota molt tècnica i divertida.
Ens reunim tots en la pujada del Alegre, ens llevem les proteccions i altra vegada a pujar cap amunt per a anar a buscar el Patillao; una vegada allí, parem i de nou ens posem les proteccions per a baixar una senda que dona a unes colmenes i al riu; es tracta de una senda que comença prou fàcil per a anar complicar-se i convertir-se en molt tècnica, amb alguns desnivells i escalons importants, però també molt divertida.
Baix ens reunim de nou, ens desprotegir-mos i anem a fer trail per dins del riu, a banyar-se i enfangar-se; continuem fins a Bellús, bordejant-lo per a passar per uns caminets que ens porten a la via del tren, on el creuem i baixem a l'assud, amb tanta mala sort que Tono, de Xàtiva cau un bac i decideix cridar per a arreplegar-lo i curar-lo en l'hospital, donat el tall important que s’havia fet a la cama(qui diu que este esport no es de risc). Bé, des de ací per el camí que tots coneguem fins a Bellús a esmorzar, que estàvem blaus
Una horeta esmorzant i alè, per a arrematar el matí se'n anem a buscar el riu altra vegada i comencem a pujar per sendes sempre al voltant del riu i aplegar de nou a la pujada del Alegre ;allí ens dirigim cap a l'esquerra i anem fent les sendes de la Gaveta sempre cap amunt fins aplegar al punt d'eixida, el restaurant del port, on coincidim amb Tono i ems diu que li havien posat 6 punts de sutura però que estava bé afortunadament. En total em fet 30 km, una ruta curta en kilòmetres però de un desgast físic important donat els desnivells que fem en pocs kilòmetres. Bé, ens despedim perquè ja se’ns fea tard i tots cap a casa. En definitiva, un matí complet, amb bona companyia, bon oratge i gaudint d'una disciplina més rockandrollera del btt.